D-day

8 juni 2019 - Alimos, Griekenland

Controle, controle, controle. Tot op het laatste moment alle items nagaan. Dan op stap naar Den Haag om Wilma op te halen. Vervolgens naar Eindhoven AirPort. Auto geparkeerd via http://www.ParkFlyWash.nl t.b.v. € 62,-, aan het Habraken 2601-2605 te Veldhoven, op een met steenslag verharde ruimte.

Ruim op tijd aangekomen. Nu aan de koffie in het restaurant.

Vertraging! Twintig minuten i.v.m. het volle luchtruim boven West Europa. Er moest een sluipgaatje gevonden worden om niet aangereden te worden hoog in de lucht.

De vliegreis met ons zessen verliep prima. In drie uur stonden wij op Athene Airport.

Hierna diende zich een taxichauffeur aan met een 9 persoonsbusje. Wij, niet bekend met de taxiprijzen, stapten gewillig in en lieten ons bij de Jachthaven Kalamaki afzetten bij betaling van € 120,- na een trip van circa 32 km en een reisduur van circa 50 minuten. Wij arriveerden daar omstreeks 19:00 uur.

Vanaf 17:00 uur konden wij het schip op. Een Bavaria 46 met de naam Lila (https://www.boatshop24.com/de/bavaria-46-cruiser-lila/Segelboote/1067105).

Weldra kwam namens de verhuurder Cosmos een dame met de papierwinkel. Even borgstorten, circa € 2900,- incluss. schoonmaakkosten van € 120,- en tekenen voor het huurcontract. Geen probleem. Zondag zou een medewerker te 09:00 uur komen om de inventarislijst gezamelijk na te lopen.

Op het jachthaventerrein hebben wij in restaurant Dia Noche heerlijk gegeten met koffie toe.

Vervolgens de kooien opgemaakt en het licht gedoofd.