De achtste en laatste dag.

16 juni 2019 - 's-Gravenzande, Nederland

De achtste en laatste dag. Zaterdag 15 juni 2019. Van Kalamaki (Alimos) naar huis via Den Haag.

We hadden de wekker op 07:30 uur afgesteld (Griekse tijd/ 1 uur tijdverschil) om fris en vrolijk onze koffers te kunnen pakken en personeel te ontvangen voor een laatste inboedel inspectie en financiële afwikkeling van de beschadigde overloop. Inspectie door de een gevolgd door inspectie van een ander. Kortom er werd aangegeven dat er een begrijpelijke veroorzaakte schade was vastgesteld van € 400,-. Of wij a.u.b. ten minste de helft willen vergoeden. “NO!” Was het antwoord van Frank. (Hij beheerst de Engelse taal beter dan ik). Hij terug naar zijn kantoor om het NO met zijn chef te bespreken. Hij zou binnen 1 uur terugbellen. Wij hebben het bericht op het terras bij de haven afgewacht en na één uur appte hij dat het wel goed bevonden was. Hiermee werd de teruggave van de borg geregeld. (Een flink bedrag). Wij hadden alle tijd om dit proces af te wachten omdat wij pas om 17:40 uur op het vliegveld moesten zijn. De schade had ik met een bij de hand hebbende boormachine en een nieuw boutje (en moertje) t.w.v. € 1,- kunnen repareren. Bij een volgende keer is het dus nog eens extra opletten m.b.t. verborgen gebreken aan een te huren goed om niet voor verrassingen te komen staan.

Rond 12.30 uur stond de taxi klaar en werden wij keurig naar het vliegveld gereden. Fijn dat we de halve prijs moesten betalen t.o.v. de heenreis:  sympathiek:) :).

In de loop van de middag kregen wij op de vertrekborden te zien dat ons vliegtuig 1 1/2 uur vertraging zou oplopen. Brrrr dat was even slikken.Madelief werd op een rustig plekje in haar slaaptentje gelegd en sliep daar 1x en de 2x  sliep ze niet maar vermaakte ze zich daar prima in.

Tussendoor een hapje en een drankje en met een spelletje zoet gehouden. Opa nam ondertussen ook een drankje. Zo ook de oma’s, Hedwig en Frank.

Om 21.10 gingen wij de lucht in. Madelief viel al spoedig in slaap zzzzzzzz.

Op de luchthaven Eindhoven Airport moesten wij nog 15 min wachten op de vliegtuigtrappen en bij de bagageband liep het ook niet zo op rolletjes. Er was een tekort aan trappen, zo vertelde de stewardes, terwijl ik er drie doelloos zag staan op korte afstand van onze plane. Ik vermoed dat het benodigde personeel al naar huis was gestuurd. Om 24:00 uur gaat Eindhoven Airport op slot. Maar dan ook echt dicht. Dan moet het stil zijn om de Brabanders niet te storen bij het zingen van hun lied:

Maar deze nacht met jou is levensecht.                                                                                                                        Het is een nacht, die je normaal alleen in films ziet                                                                                                   Het is een nacht, die wordt bezongen in het mooiste lied                                                                                        Het is een nacht waarvan ik dacht dat ik hem nooit beleven zou                                                                           Maar vannacht beleef ik hem met jou                                                                                                                             En ik hou alleen nog maar van jou                                                                                                                                En ik hou alleen nog maar van jou

Om 2.23 zetten wij Wilma af in Den Haag en rond 03.00 uur kropen wij samen in één bedje.

Dit was weer eens een trip om lang over na te praten. We kunnen dat thans ondersteunen door het verhaal hierboven met de toegevoegde foto’s en video’s.

Frank en Hedwig hadden alles uit de kast gehaald om Madelief bezig te houden indien zij daar behoefte aan zou krijgen. Puzzles, grote Lego-stenen, kleurboekjes en bijbehorende kleurenstiften, zang, gekke bekken trekken. Ook de kinderwagen reisde mee die wij op het dek, op de bijboot hadden vastgesjord.

Deze Reislogger heb ik gevuld met tekst en foto’s/ video’s met het doel van deze methodiek te leren en om iets voor mij zelf te hebben om dat aan derden te kunnen tonen. Voorts heb ik familie en enkele vrienden kennis gegeven van dit bestaan. Ik begrijp dat derden eveneens een blik zullen werpen op de inhoud van deze logger. Prima. Maak er geen misbruik van.

Voor informatie: W.F.J. van Rest, ’s-Gravenzande, mail: [email protected]

1. George:
    24 juni 2019
    Leuk om te lezen Wil! Klinkt als een goeie vakantie!